MaginjaBlinkita Zvezdna Boginja
![](images/avatars/akademija-zivljenja/2949927954a6f24470ca89.jpg)
Pridružen/-a: 14.08. 2008, 21:56 Prispevkov: 47 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 28 Jul 2009 18:28 Naslov sporočila: MAYA CH'ULEL ali ŽIVLJENJSKA ENERGIJA |
|
|
Tako kot druge domorodne kulture od Aljaske do Brazilije, tako so tudi Maya prepoznali in častili svetost znotraj vseh oblik življenja. Rastline, drevesa, živali in ljudje, vsi so sveti.
Vse v kreaciji je prežeto s ch'ulel, vibracijsko energijo, kakor to imenujejo Maya in za katero verjamejo, da izvira iz božanskega spiritualnega vira. Maya vidijo, da je celotno vesolje, hiše, gore, potoki, sveta mesta, nebo in zemlja, prepojeno s ch'ulel.
Beseda ch'ulel ima enake korenine kot ch'ul ali k'ul, ki opisujeta svetost in božanstvo. Starodavni Maya kralji so se imenovali ch'ul ahaw ali Lordi življenjske energije. Ch'ul je ravno tako ena izmed Maya besed za dušo.
Ch'ulel je sorodna Qi ali chi v kitajski medicini, indijski prahni in drugim. Čeravno danes pogrešana in pozabljena v moderni medicini, pa je pojem življenjske energije prisoten toliko dolgo, kot je prisotno človeštvo in najden v zdravilnih in spiritualnih prepričanjih vse po svetu. V sodobni 'popularni' kulturi ni nič manj kot »sila« v Zvezdnih Vojnah. Ne glede na kulturo je ch'ulel univerzalna resnica, ki nam dovoljuje preplesti naše ločene osebnosti v tovarni sveta.
Če je vse naravno prežeto s ch'ulel, potem je smiselno, da tako kot Maya zdravitelji uporabljamo rastline, kamne, toteme živali, minerale, vodo, zrak, ogenj, zemljo in še posebno molitve pri zdravljenju same-ga sebe ali drugih. V sami srčici biti Maya zdravljenja prebiva vedenje, ki pravi, da je zdravje vedno vse okoli nas. Dnevno gremo mimo zdravilnih rastlin, ki prebivajo pred našim vhodom ali ob cestnem robu, pa še vemo ne. Mimo dreves in potočkov, mimo kamnov in živali, ne da bi se povezali z njihovo zdravilno energijo ali ch'ulel. Sanje in molitve, tudi to je ch'ulel. Mati Zemlja je veličastni vrelec zdraviteljskih moči.
Molitve so ravno tako srčno bistvo Maya filozofije. Izrečena molitev pošlje ch'ulel tja, kjer je potrebna, kot laserski žarek ali energijski tok, ki vodi v transformacijo. Je tako kot magnet: molitev privlači ch'ulel.
MAYA SPIRITUALNE BOLEZNI IN ZDRAVLJENJE
Moderna medicina se počasi prebuja in že prisluhne tudi zdraviteljski modrosti Majev in drugih starodavnih kultur. Številne študije so poudarile, da so visok krvni pritisk, artritis, srčne bolezni, astma, bronhitis, odvečni kilogrami, rak in druga bolezenska stanja, povezana z nerešenimi čustvenimi stresi in stiskami. Študije v nevro-znanosti razlagajo, da možganska kemija vpliva na naše mentalno in čustveno stanje. Nepričakovano, kot da je to nekaj novega, so psihoterapevti in doktorji medicine še enkrat proučevali pomembnost povezanosti um-telo pri zdravljenju bolezni.
»Neumno je ignorirati sveto v življenju ali medicini,« je rekel dr. Larry Dossey. »Nespoštovanje spiritualnosti ima uničujoč učinek na vsako dimenzijo sočasnega bivanja."
IZGUBLJENA DUŠA
Maya prepoznajo bolezni duše ravno tako dobro kot bolezni telesa in so zavedni, da je vedno spiritualni in fizični vzrok bolezni. Osnovni pojem spiritualne bolezni je pojem izguba ch'ulela ali izgubljena duša.
Izgubljena duša je univerzalna tema. Maya in druge starodavne kulture verjamejo, da so lahko duše prestrašene odšle stran in tavajo ali pa so bile ugrabljene. Sanda Ingerman ponuja bolj sodobne razloge za izgubljeno dušo. »Današnje duše izgubijo živost zaradi stresa modernega življenja," je zapisala. »Incest, zloraba, izguba ljubljenega, nesreča, vojne izkušnje, težke bolezni in operacije so napadi, ki lahko katapultirajo našo dušo iz telesa. Soočeni s takšno vrsto stresa, občutljiva človeška duša lahko pobegne iz telesa in se nikoli ne vrne.«
Po prepričanju Ingermanove, je naša duša, ali del našega vitalnega bistva, ločena od nas z namenom, da z izogibanjem polnega doživljanja bolečine, preživimo izkušnje. »Tukaj je prisotna traumatična raznolikost od enega posameznika do drugega,« dodaja. »Izgubo duše lahko povzroči katera koli osebna traumatična izkušnja, četudi jo neka druga oseba ne doživlja kot tako.«
Otroci so še posebno dovzetni za izgubo duše. Njihove duše so smatrane, kot jih Don Elijio imenuje, »mehke«. S tem je mislil, da njihove duše še niso močno povezane s telesom in jih je zato lažje pregnati.
Izguba duše pusti ljudi, v kateri koli starosti, z občutkom malodušnosti, šibkosti, drobcenosti in ločenosti od sebe in sveta. Mnogo najstnikov in starejših ustvari zgrešeno vnovično povezavo z izgubljeno dušo. Starodavna tradicija šamanovega popotovanja je trenirati zapuščanje svojega telesa, z namenom, da poišče izgubljeno dušo, s pomočjo spiritualnih vodnikov. Potrebna so leta, da se nauči potovati v duhovnem svetu in to početje je nevarno za netrenirane in nepoklicane. Samo šamani in njihov učenci lahko izvršuejo potovanje.
Tako kot druge kulture s šamanskimi tradicijami, tako so imeli tudi Maya veliko za povedati o zlobnih duhovih, ki ugrabljajo duše in jih odpeljejo v strašno podzemlje. Maya šamani se učijo jezika 'banditosov', ki kradejo duše. Zlobni duh ravno tako lahko pride in zgrabi tiste duše, ki čakajo na svoje lastnike na točnem enakem mestu, kjer so se nekoč izgubile. Nekateri Maya šamani so se posvetili popotovanju skozi temna podzemlja, da rešujejo duše.
Ravno tako pa obstajajo varnejši in nežnejši načini za privabljanje izgubljene duše ven iz podzemlja in nazaj v telo. Don Elijio je uporabljal kompleksen sistem spiritualnega zdravljenja, ki je vsaj toliko učinkovit, kot so to klasični šamanski pripomočki, bobni, ropotulje in energije totemov živali, če ne včasih celo bolj. Mnogo pacientov, ki si prišli k njemu v obupnem stanju, so zapustili kliniko z jasnim in čistim pogledom.
Don Elijio je izgovarjal molitve za ozdravitev strahu, stresa ali za priklic duše nazaj v telo, v zapestje. Njegov način niso bila nevarna potovanja izven običajne resničnosti, temveč je deloval s pomočjo svojega sastuna, sanjskih vizij, molitve, vere, zaupanja, rastlin in totemov živali, spiritualnih kopeli, masaže, ritualov in obredov, kadila, svete vode in amuletov. Vera in molitev sta bila njegova najbolj mogočna zdraviteljska pripomočka. Njegovi duhovni vodniki so bili Devet Dobrohotnih Maya Duhov, Devica Marija in nekaj drugih njemu priljubljenih katoliških svetnikov. Na vse svoje spiritualne postopke in rituale je gledal, kot na načine za klicanje duše nazaj v telo.
Don Elijio je ravno tako verjel, da je s tem početjem uravnotežil posameznikovo notranjo in zunanjo potekanje energije. Maya verjamejo, da ima vsaka oseba energijske poti, ki potekajo v in okoli telesa. Ta energija, imenovana ch' ulel (duša ali vitalna življenjska energija) je središče zdravja.
Izguba ch'ulel-a je globok notranji šok za celoten sistem na celičnem nivoju, ki ovira imunski sistem, draži živčni sistem, poslabša prebavo, povzroča glavobole in nočne more in lahko posnema resne in kronične bolezni kot so lupus (kožna tuberkoloza), sindrom kronične utrujenosti in revmatični artritis.
Izguba ch'ulela zadržuje telo ujeto, kar je dr. Herbert Benson imenoval, v »boj-ali-polet« stanju. Nekateri ljudje živijo v tem stanju leta in ne vedo, kako naj pobegnejo. Maya spiritualno zdravljenje je zelo učinkovit način za pomoč ljudem, da 'pobegnejo' iz teh napačnih krogov. Pomaga nam zaključiti "boj-ali-polet" reakcijo in nas vrne v bolj sproščeno stanje uravnoteženega blagostanja. S ponovno povezavo, ponovno napolnitvijo in ponovnim uravnotežanjem posameznikovega ch'ulel potekanja, proces Maya spiritualnega zdravljenja spremeni kemično masko možganov.
Ch'ulel ritmično utripa znotraj in zunaj telesa. Notranji in zunanji tokovi morajo biti harmonizirani in stalni. »Ne preveč, ne premalo,« je Don Elijio ponavadi rekel. Ko so tokovi iz ravnotežja, takrat izginja preveč ch' ulel-a in tako postane utripanje kaotično, namesto harmonično. Kekchi Maya smatrajo, da je spiritualna bolezen "posameznikovo središče, ki je pretreseno iz ravnotežja". Tako je prepričan antropolog James Bosterj, ki je študiral zdraviteljske tehnike Kekchi v letu 1970.
Vsekakor izguba duše potisne posameznikov celoten sistem iz ravnotežja. V tradicionalnem Maya zdravljenju ima zdravitelj, kot posrednik med fizičnimi in spiritualnimi svetovi, sposobnost osredotočanja njegovega ali njenega lastnega ch' ulela na izbrano osebo z namenom, da pomaga popraviti ravnotežje med zunanjimi in notranjimi tokovi. Istočasno tudi zdravitelj ponovno napolni posameznikov ch'ulel in pri tem uporablja kadilo, molitev, rastline, masažne tehnike in kopeli. Najbolj mogočna oblika zgostitve ch' ulel je molitev. Tista molitev, ki nas povezuje s Svetom Duhov, ki obstaja na drugi strani Maya koprene tančic. Duhovi odgovorijo molitvam tako, da pošljejo ch'ulel nazaj do osebe, ki jo potrebuje. To je resnično spiritualno zdravljenje – ali zdravljenje z duhovi. A ne z duhovi umrlih, temveč z duhovi rastlin, kristalov, štirih osnovnih elementov, ...
Ravno tako se sočasno, ko se dogaja spiritualno prenašanje ch'ulel, dogaja tudi fizično zdravljenje. Na primer, herbalna, zeliščna kopel pospeši ch'ulel in poskrbi za energijsko menjavo med vodo, rastlinami in telesom.
Prenašanje so zgodi če oseba verjame ali ne v duhove. Seveda pa, tisti, ki verjamejo, prejemejo več ch'ulel-a. Tisti, ki verjamejo, ustvarijo manj napora: energija poteka na najboljši možni način, svobodno in z najmanjšim naporom.
vir: Rainforest Home Remedies, The Maya Way to heal your body & replenish your soul, Rosita Arvigo _________________ Veliko se smej, lepe misli in dobre občutke imej še naprej,
Maginja Blinkita |
|